Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jeleniewie

34-latka oszukana "na zdalny pulpit" straciła 12 tysięcy złotych

Utworzono dnia 25.10.2021

Suwalscy policjanci ostrzegają przed oszustami działającymi metodą „na zdalny pulpit”. Ostatnio ich ofiarą padła 34-latka. Kobieta, chciała zainwestować pieniądze. Zainstalowała program podany przez przestępców i w ten sposób udostępniła im dane do konta. Oszuści wykorzystując tę wiedzę zaciągnęli pożyczkę i wypłacili z jej konta 12 tysięcy złotych.

Przestępcy posługują się różnymi metodami, aby szybko zdobyć pieniądze. Coraz częściej wykorzystują metodę „na zdalny pulpit". W ostatnich dniach, oszuści działając w ten sposób oszukali 34-letnią mieszkankę gminy Raczki. Jak ustalili policjanci, kobieta chciała zainwestować pieniądze. Znalazła w Internecie ofertę i zalogowała się w wybranej witrynie. Wkrótce skontaktował się z nią konsultant z dalszymi wskazówkami. Za jego namową kobieta zainstalowała na komputerze podaną aplikację, jak się później okazało, do zdalnej obsługi urządzenia. Następnie 34-latka postępując zgodnie z instrukcjami rzekomego konsultanta zalogowała się do swojego konta bankowego. W ten sposób kobieta dała przestępcom pełny dostęp do swojego konta. Oszuści, wykorzystując te dane wzięli pożyczkę na 12 tysięcy złotych, którą rozdysponowali na inne rachunki bankowe.

Co robić by nie paść ofiarą oszusta?

  • przede wszystkim kieruj się zdrowym rozsądkiem przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych i bądź czujny szczególnie tam, gdzie w grę wchodzi obietnica szybkiego pomnożenia pieniędzy - tak najczęściej działają oszuści;
  • jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi urządzeń, możesz być pewien, że to oszustwo;
  • pamiętaj, że tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;
  • jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku, w celu potwierdzenia jej wiarygodności.

 

Zegar

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 5

W poprzednim tygodniu: 81

W tym miesiącu: 316

W poprzednim miesiącu: 575

Wszystkich: 13559

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jeleniewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej  https://gopsjeleniewo.naszops.pl/ strony internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jeleniewie.

Data publikacji strony internetowej: 10 czerwca 2020 r.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 10 czerwca 2020 r.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie sporządzono dnia 31 sierpnia 2020 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Agnieszka Iwanowska, adres poczty elektronicznej gops@jeleniewo.com.pl. Kontaktować można się również dzwoniąc na numer telefonu 87 563 85 65. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jeleniewie

Siedziba GOPS znajduje się na parterze budynku Urzędu Gminy w Jeleniewie, pokój numer 17. Do budynku prowadzi jedno wejście od ul. Słonecznej. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla wózków. W budynku nie ma windy. Na parterze budynku znajduje się ogólnodostępna toaleta.

Do pomieszczeń GOPS można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Brak jest możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.